FATMOOSE Mid Season Sale! Super kortingen voor nog meer plezier in de tuin!

Help Center

Bestelling
Waarom moet ik mijn telefoonnummer invullen?

Onze speeltoestellen worden vanwege hun grootte niet per conventionele pakketdienst geleverd, maar per vrachtwagen met hefplatfom. Om de gewenste leveringsdatum met je af te stemmen, neemt de transporteur telefonisch contact met je op. Zo weten weten wij zeker dat jij a) thuis bent en je speeltoestel b) op tijd geleverd wordt.

Kan ik ook telefonisch bestellingen plaatsen?

Je kunt je bestelling alleen online via onze webshop plaatsen.

Kunnen het factuur- en bezorgadres van elkaar afwijken?

Verschillende factuur- en bezorgadressen zijn helemaal geen probleem: je kunt bij het afronden van je bestelling met slechts een klik een ander bezorgadres opgeven.

Waarom zijn er prijsverschillen tussen de verschillende landen/shops?

Misschien vraag je je af waarom er prijsverschillen zijn tussen onze shops in verschillende landen. Dit heeft onder andere met land specifieke omstandigheden te maken, zoals bijvoorbeeld de berekening van de verzendkosten. Wij doen ons best om deze verschillen tot het minimale te beperken, maar we kunnen dit niet helemaal voorkomen. Voor elk land gelden de genoemde prijzen in de webshop. In sommige webshops bieden we de mogelijkheid om in een ander land te leveren. Deze informatie kun je in onze webshops onder levering nalezen.

Krijg ik een bestelbevestiging?

Nadat je je shopping trip hebt beëindigd, willen wij natuurlijk niet op ons laten wachten. Wij sturen meteen een bestelbevestiging naar je e-mail adres met alle belangrijke informatie over het verdere verloop. Check ajb ook je spam-map. Mocht je geen bestelbevestiging hebben ontvangen, neem dan gewoon contact op met onze klantenservice via: +32 (0)78 480 492. Hier helpen we je graag verder!

Kan ik ook bestellingen plaatsen via mijn smartphone?

Ja, je kunt met je smartphone gemakkelijk een kijkje nemen in onze webshop en natuurlijk ook bestellingen plaatsen.

Binnen welke periode kan ik een bestelling annuleren?

Als de goederen ons magazijn nog niet hebben verlaten of als je nog niet betaald hebt, dan is het geen probleem om de bestelling te annuleren. Dit betekent dus dat je jouw bestelling zonder problemen kunt annuleren zolang je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen. Maak je geen zorgen als je al betaald hebt. Je krijgt in dit geval gewoon je geld terug.

Wanneer kan ik mijn besteldetails veranderen?

Zolang het gewenste artikel nog in de winkelwagen ligt en de bestelling niet afgerond is, kun je de besteldetails zonder problemen wijzigen. Na het afronden van de bestelling zijn wijzigingen helaas niet meer mogelijk. Als je vragen hebt of hulp nodig hebt, neem dan contact op met onze klantenservice via ons contactformulier met als betreft " Levering - Andere vragen over levering ".

Is er een herroepingsformulier?

Binnen de eerste 14 dagen kun je zonder de reden aan te geven het contract herroepen. Verdere informatie en het formulier vindt je hier: Herroeping

View all
Betaling
Welke betaalmogelijkheden biedt FATMOOSE aan?

Om uw bestelling eenvoudig te betalen, bieden wij u een selectie van de meest gangbare betaalmogelijkheden in onze shop aan:

Bancontact
Creditcard
Vooruitbetaling
PayPal
Klarna Pay Later

Meer informatie over onze betaalmogelijkheden kunt u hier vinden: Betaalmogelijkheden

Is het mogelijk om met ecocheques te betalen?

Op dit moment is het niet mogelijk om met ecocheques te betalen. Neem eens een kijkje bij de overige genoemde betaalmethodes, deze zijn ook super!

Wanneer wordt mijn creditcard belast?

Je creditcard wordt belast zodra je de bestelling hebt geplaatst. Houd altijd rekening met het type facturering dat op je creditcard van toepassing is.

Kan de betaalmethode op korte termijn worden gewijzigd?

Controleer voor het afronden van je bestelling of je de juiste betaalmethode hebt gekozen. Het is helaas niet mogelijk om achteraf de betaalmethode te wijzigen. Heb je toch een fout gemaakt bij het kiezen van de betaalmethode, neem dan gewoon contact op met onze klantenservice via ons contactformulier. Zij zullen je zo snel mogelijk verder helpen.

Wat zijn de bankgegevens van FATMOOSE?

Onze bankgegevens zijn als volgt:

Wickey GmbH & Co. KG
IBAN: NL84 ABNA 0619 5864 51
BIC/SWIFT: ABNANL2A

Vergeet niet om als betalingskenmerk je bestelnummer te vermelden bij je betaling. Zo kunnen we de betaling beter aan jouw bestelling koppelen. Zodra we jouw betaling ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je een e-mail met een betaalbevestiging.

Zijn mijn gegevens veilig gedurende het betaalproces?

Safety first is ons motto! De veiligheid van jouw gegevens staat bij ons en bij onze betaalpartners dan ook voorop. We werken uitsluitend samen met erkende betaaldiensten, die aan de hoogste veiligheidsnormen voldoen en geavanceerde fraudepreventiesystemen inzetten. Zo garanderen wij een snelle en veilige verwerking van de betalingen.

Hoe en wanneer krijg ik mijn rekening?

Je ontvangt de rekening van je bestelling per E-mail, zodra wij de betaling ontvangen hebben.

Kan ik ook een rekening op naam van mijn bedrijf krijgen?

Je kunt de rekening natuurlijk ook op naam van je bedrijf krijgen. Vul hiervoor tijdens het bestelproces de velden "Bedrijf" en "BTW-nummer" in.

Wordt de btw afzonderlijk op de rekening vermeld?

De btw wordt niet afzonderlijk vermeld. Op de rekening zie je wel hoe het totaalbedrag inclusief btw is samengesteld.

Verkoopt FATMOOSE ook tegoedbonnen?

Helaas bieden we momenteel nog geen cadeaubonnen aan. Maar wie weet... misschien veranderen we dat in de toekomst nog! Kijk regelmatig op onze website en onze social-kanalen voor geweldige, exclusieve aanbiedingen.

View all
Verzending en levering
Hoe verloopt de levering bij FATMOOSE?

Wij leveren onze speeltoestellen via een transportbedrijf. Kleinere accessoires leveren wij per pakketdienst.

Via welk transportbedrijf of via welke pakketdienst levert FATMOOSE speeltoestellen en accessoires?

Omdat we door onze landspecifieke FATMOOSE Webshops bijna aan heel Europa leveren, werken we met een groot aantal expediteurs samen. Bij kleinere pakketjes coöpereren we met verschillende pakketdiensten.

Hoe worden de FATMOOSE speeltoestellen afgeleverd? Hoe zijn ze verpakt?

Safety first - is ons motto bij de verpakking! Je ontvangt onze spullen veilig en stevig verpakt in een pakket of op een pallet met beschermfolie. Ook grotere pakketten zoals speeltoestellen of schommels levert het transportbedrijf veilig tot bij jouw op de stoep.

Waar moet ik op letten wanneer mijn bestelling geleverd wordt?

Ondanks onze betrouwbare partners, kunnen we leverschade helaas niet altijd voorkomen. Laat direct zichtbare beschadigingen op de vrachtbrief van de transporteur noteren. Wij vragen je de levering toch in ontvangst te nemen en te controleren of deze compleet en onbeschadigd is. Mocht iets niet naar wens zijn, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier met als betreft "Garantie - Garantie". Wij zorgen zo snel mogelijk voor vervanging.

Ik woon in een smalle straat - heeft dit invloed op de levering?

Levering vindt doorgaans plaats met een vrachtwagen van 7,5 ton (standaardafmetingen: L 6 x B 2,45 x H 2,45 m) of een vrachtwagen van 12 ton (standaardafmetingen: L 7,20 x B 2,50 x H 2,60 m). Als de straat van je afleveradres te smal is voor levering, heb je natuurlijk de mogelijkheid om bij het plaatsen van je bestelling een alternatief afleveradres in te voeren. Dit geldt ook als de weg is geblokkeerd voor voertuigen van meer dan 3,5 ton of niet geasfalteerd is.
Als je ondanks ongunstige omstandigheden levering op je bestemmingsadres wilt, houd er dan rekening mee dat dit kan leiden tot hogere verzendkosten en een langere verwerkingstijd.

Wordt een bestelling van meerdere FATMOOSE artikelen samen geleverd?

Over het algemeen geldt: één bestelling, één levering! Behalve als je zo ijverig hebt geshopt, dat niet alles in één pakket past. Dan volgen er, afhankelijk van de omvang, meer pakketten.

Helpt de chauffeur van de bezorgdienst mij om het speeltoestel naar mijn grondstuk te verplaatsen?

Helaas is dit om organisatorische redenen niet mogelijk. Levering is gratis tot aan de trottoirrand - en daarna mag jij het overnemen.

Is het mogelijk het aflevermoment bij de transporteur nog op korte termijn te wijzigen?

Mocht je de bezorgafspraak op korte termijn willen verplaatsen, volstaat een telefoontje naar +32 (0)78 480 492. Er kunnen echter magazijn- en aanvullende kosten aan verbonden zijn bij de transporteur, die onder voorbehoud en afhankelijk van de situatie voor jouw rekening zijn. Neem voor nadere informatie telefonisch contact op met onze klantenservice.

Wat gebeurd er als ik tijdens de levering niet thuis ben?

Wij verzoeken je deze situatie te vermijden, om de daarmee gepaard gaande extra werkzaamheden en eventuele meerkosten voor alle betrokken partijen zo laag mogelijk te houden. Lukt het echt niet om bij de afspraak aanwezig te zijn, dan zullen wij in actie komen. In dit geval neemt het transportbedrijf met ons contact op en zullen wij weer met jou contact opnemen om een nieuwe afleverdatum in te plannen.
Uiteraard nemen wij de bezorgkosten van het transportbedrijf graag voor onze rekening, als het de eerste bezorging betreft. Indien echter een tweede levering nodig is, zullen wij met de transporteur overleggen in hoeverre er extra kosten ontstaan. Deze kunnen afhankelijk van de situatie voor jouw rekening zijn.

Kan ik mijn bestelling ook bij jullie ter plaatse afhalen

Alhoewel wij onze klanten graag allemaal persoonlijk zouden willen begroeten, is het omwille van organisatorische redenen helaas niet mogelijk om je bestelling ter plaatse af te halen.

View all
Retouren
Kan ik voor de retourzending van een FATMOOSE speeltoestel zelf een transportdienst uitzoeken?

Helaas kunt u omwille van logistieke redenen de transportdienst niet zelf uitzoeken. Bovendien hebben wij niet de mogelijkheid om informatie door te geven aan de transportdienst, aangezien deze bij de uitvoering vaak samenwerkt met onderaannemers.

Hoe stuur ik mijn artikelen terug?

Indien het bij de te retourneren artikelen om artikelen die per bezorgdienst geleverd zijn gaat, zullen wij samen met jouw een afhaaldatum met de transporteur vastleggen en de volledige kosten van de retourzending voor onze rekening nemen.

Wil je echter een kleiner artikel terugsturen, dan vragen wij je vriendelijk om dit zelf via een door jouw uitgezochte pakketdienst naar ons terug te sturen.

Tip: Kies altijd dezelfde pakketdienst die ook voor de levering van je artikel verantwoordelijk was. Dit is meestal de goedkoopste optie.

Voor een snel en soepel verloop raden we je aan om van ons retourformulier gebruik te maken. Dit is echter geen verplichting.

Ontvang ik een retourbevestiging?

Zodra wij jouw retour ontvangen hebben, sturen wij jou natuurlijk een e-mail met de bevestiging.

Hoe krijg ik mijn geld terug?

De terugbetaling is afhankelijk van de door jou gekozen betaalmethode. Heb je het bedrag van de bestelling zelf overgemaakt? Stuur ons dan je bankgegevens, zodat we het bedrag terug kunnen storten. Heb je per PayPal of per creditcard betaald? In dit geval hebben we jouw betaalgegevens al en hebben we geen verdere gegevens nodig om de terugbetaling door te voeren. Let er wel op dat de terugbetaling tot 14 dagen in beslag kan nemen.

Hoe lang kan ik met een klacht bij jullie terecht?

Er bestaat geen minimale termijn waarop je klachten bij ons kenbaar dient te maken. Op onze houten onderdelen zit een garantie van 10 jaar en op alle andere onderdelen een garantie van 2 jaar. Los daarvan gelden de wettelijke voorschriften. Verdere informatie vind je in de instructies over herroepingsrecht.

Wat moet ik doen als een artikel beschadigd is of als er iets ontbreekt?

Ondanks onze betrouwbare partners, kunnen we onvolkomenheden bij de levering helaas niet altijd voorkomen. Laat direct zichtbare beschadigingen op de vrachtbrief van de transporteur noteren. Wij vragen je de levering toch in ontvangst te nemen en aan de hand van de montagehandleiding te controleren of deze compleet en intact is en eventuele schade op foto's vast te leggen.
Neem dan contact met ons op via ons contactformulier en stuur ons een volledige lijst van de betreffende onderdelen inclusief de foto's. Zorg ervoor dat de lijst compleet is, zo kunnen we een lange wachttijd voorkomen. We nemen zo snel mogelijk contact met je op met een passende oplossing.

Mag ik de ontvangst van een FATMOOSE speeltoestel weigeren bij hevige beschadigding?

Ondanks onze betrouwbare partners, kunnen we leverschade helaas niet altijd voorkomen. Laat direct zichtbare beschadigingen op de vrachtbrief van de transporteur noteren. Wij vragen je de levering toch in ontvangst te nemen en te controleren of deze compleet en onbeschadigd is. Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier. Wij zorgen zo snel mogelijk voor vervangend materiaal.

Hoe kan ik een artikel omruilen?

Ook het omruilen van een artikel loopt via een retourformulier. Vul je e-mail adres en bestelnummer in en volg de instructies op de daaropvolgende pagina’s. Onze klantenservice zal zo spoedig mogelijk contact met je opnemen om het verdere proces te bespreken.

View all
Opbouw en veiligheid
Waar vind ik de montagehandleiding voor de opbouw van FATMOOSE speeltoestellen?

De montagehandleiding ontvang je bij je bestelling in de bijgeleverde schroevenzak. Mocht deze toch ontbreken, neem dan contact op met onze klantenservice via ons contactformulier. Wij sturen je de handleiding zo snel mogelijk toe.

Hoe veel tijd neemt de opbouw van een FATMOOSE speeltoestel gemiddeld in beslag?

Ervaring leert, dat de opbouw redelijk snel lukt met een extra hulp en dankzij de gedetailleerde montagehandleiding. Gemiddeld genomen en afhankelijk van je doe-het-zelf vaardigheden en de voorbereiding van het gereedschap heb je voor onze kleinste speeltoestellen, zonder het plaatsen in beton, ongeveer 6-8 uur nodig. Voor het grootste speeltoestel raden we je aan om twee helpers erbij te betrekken. Dan zou je binnen 10-12 uur klaar kunnen zijn. En als je vrienden er eenmaal zijn, kunnen ze na gedane arbeid natuurlijk ook blijven voor de feestelijke ingebruikname.

Heb ik nog extra gereedschappen nodig voor de montage van het speeltoestel?

De planken en palen zijn op maat gezaagd en hoeven alleen aan de randen geschuurd te worden om splinters te voorkomen. Ook de benodigde schroeven inclusief afdekkappen wordt meegeleverd. Voor de montage heb je het volgende gereedschap nodig:

Accuboormachine Waterpas Rubberhamer Winkelhaak Steeksleutelset

Tips: Zorg ervoor dat je de juiste bitmaat gebruikt bij het bevestigen van de meegeleverde schroeven om voortijdig roesten en beschadigingen te voorkomen. Boor de gaten, voor het indraaien van de schroeven, voor. Dit minimaliseert het risico op beschadiging van de schroeven.

Wanneer contacteer ik een montageservice?

Wees er zeker van dat de bestelling compleet geleverd is en dat er niets ontbreekt, voordat je een montageservice contacteert. Dit bespaart je tijd, geld en moeite en de medewerkers kunnen ontspannen aan de slag gaan.

Kan ik het speeltoestel ook anders opbouwen dan in de montagehandleiding beschreven staat?

De romp is het hoofdonderdeel van het speeltoestel en deze moet zo opgebouwd worden zoals in de montagehandleiding beschreven staat. Een verandering aan deze constructie berust op eigen risico en kan zowel je aanspraak op garantie alsmede de veiligheid van je kinderen in gevaar brengen. Bij veel speeltoestellen is het mogelijk om deze in spiegelbeeld op te bouwen. Dit houdt in dat de positie van accessoires zoals een glijbaan of klimwand omgewisseld kan worden. Indien je er niet zeker van bent of dit van toepassing is op jouw speeltoestel, dan helpt onze klantenservice je natuurlijk graag verder.

Hoe monteer ik de wateraansluiting aan mijn glijbaan?

Heb je gekozen voor een toestel met een golfglijbaan met wateraansluiting, dan heb je voor de montage een boor nodig met een diameter van 4 mm en een minimale lengte van 5 cm. Ook heb je fijn schuurpapier nodig om de door het boren ontstane bramen aan de bovenkant van de glijbaan licht op te schuren. Voor de aansluiting heb je een slang met een diameter van 12,7 mm (1/2 inch) en een bijbehorende slangklem om de verbinding vast te zetten nodig.
Let op! Alleen onze golfglijbanen van 175 cm, 220 cm en 300 cm zijn voorzien van een wateraansluiting.

Wateraansluiting


Aan de achterzijde van de glijbaan bevindt zich een aansluitpijp die de plaats van de wateraansluiting aangeeft. Steek de boor van onderaf door de buis en boor het gat uit. De ontstane bramen kunnen worden verwijderd door de boorkop erover te bewegen. De resterende bramen kunnen voorzichtig worden afgeschuurd met fijn schuurpapier. Tip: Oefen bij het schuren niet te veel druk uit om krassen op de glijbaan te voorkomen. Schroef vervolgens de tuinslang op de aansluiting en zet deze vast met de slangklem. Nu kan de waterpret beginnen!

Welke ondergrond is het meest geschikt voor FATMOOSE speeltoestellen?

Je kunt het speeltoestel het beste op een vlakke ondergrond opbouwen. Gras en-zandvlaktes met genoeg plek om het speeltoestel heen zijn hiervoor het meest geschikt. Bij een harde ondergrond zijn rubberen tegels aan te bevelen.

Hoe kan ik het speeltoestel in de bodem bevestigen?

Ook als je speeltoestel er veilig en stabiel uitziet: om de veiligheid van jouw kinderen te waarborgen, raden wij aan om elk speeltoestel in de grond te verankeren. Door dit te doen, wordt de stabiliteit van het speeltoestel of van de schommel verhoogd. Alle ankers worden aan de palen van het speeltoestel vastgeschroefd en zijn afhankelijk van het soort ankers dat je kiest niet zichtbaar. Over het algemeen raden wij aan om elke paal die de bodem raakt te verankeren. Ladders en klimwanden moeten evenals met twee ankers vastgezet worden. Verdere informatie vind je in de desbetreffende artikelomschrijving.

Tip: onze grondankers zijn geschikt voor elke toren.

Welke ankers zijn het beste en zijn deze bij de bestelling inbegrepen?

De ankers moet je los bij het speeltoestel bestellen. Deze zijn niet inbegrepen. Bekijk eens de productpagina van jouw product. Hier geven wij advies over het soort en aantal ankers die wij voor jouw speeltoestel aanbevelen.

  SolidRoot Hoekenanker SimpleRoot Grondanker QuickRoot Grondanker
  Hoekenanker Grondanker Grondanker
Vierkante palen / Schuine ladders
Geschikt voor schommelpalen?
Losse, korrelige bodem?
Altijd in beton vastzetten
Vaste, stenen bodem?
In beton vastzetten optioneel, maar aan te raden
Montage tips Eenvoudigste montage*

In beton vastzetten
Eenvoudige montage*

In beton vastzetten
Eenvoudige montage

Draaien of in beton vastzetten
Stabiliteit Extreem stabiel en zeker (Premium) Zeer stabiel en zeker (Premium) Stabiel en zeker (Standaard)

*Aanbeveling: montage aan de binnenzijde, anker van de buitenkant niet zichtbaar

Hoe betonneer ik de ankers van het speeltoestel het beste in?

Betonneren

Ankers

View all
Info over ons hout
Welk hout gebruikt FATMOOSE?

Het geïmpregneerde FATMOOSE dennen- of sparrenhout is afkomstig van een natuurlijke en duurzame teelt en staat voor een lange levensduur buitenshuis. Hierdoor hebben onze producten een hoogwaardige standaard en is uitbundig en veilig speelplezier gegarandeerd!

Zijn scheuren, knoesten en groene verkleuringen in het hout normaal?

Hout is een natuurproduct en geen boom is hetzelfde. Kleine scheurtjes of knoesten zijn hierdoor gebruikelijk. Volgens DIN-norm 4074 worden de statische eigenschappen van het hout niet beïnvloed door scheuren onder een kwart van de lengte of dikte van de balk – integendeel, ze tonen zelfs aan dat het hout nog steeds werkt!

Waarom krimpt of zet het hout zo vaak uit?

Bij een bijzonder droge of vochtige opslag kan het gebeuren dat het hout iets krimpt of uitzet. Dat is niet vreemd en zelfs goed, zodat het hout optimaal bestand is tegen invloeden van buitenaf.

Er zitten groenachtige/witte vlekken op mijn speeltoestel. Is dit schimmel?

Indien je FATMOOSE product op enkele plaatsen witte of groenachtige verkleuringen heeft, is dit geen reden om je zorgen te maken: het kan gebeuren dat zouten uit het hout en de impregnatie zich aan de oppervlakte ophopen en eruit komen. Deze vlekken kun je negeren. Indien ze je toch storen, kun je de betreffende plekken een beetje opschuren.

Wat betekent het als hout onder keteldruk geïmpregneerd is?

Ons hout staat voor jarenlang speelplezier en om dit te garanderen, wordt het houdbaar gemaakt. Hiervoor impregneren we het hout onder keteldruk. Hierbij worden beschermende zouten onder hoge druk in het hout geperst, waardoor het hout permanent beschermt is tegen insecten, schimmels, rot en voortdurend contact met zand en water.

Het hout is vochtig. Is dit normaal?

Over het algemeen is vocht geen reden tot zorg: wij weten uit ervaring dat het enige tijd kan duren tot het vocht dat tijdens het impregnatieproces is ontstaan weer uit het hout verdwenen is. Door de impregnering kan het hout vochtig zijn. Pak het daarom na ontvangst uit en laat het minimaal twee dagen drogen. Pak het daarom na ontvangst uit en laat het minimaal twee dagen drogen. Boor de gaten voor het indraaien van de schroeven voor. Hiermee minimaliseer je het risico op beschadiging van de legering van de schroeven.

Moet het hout van het speeltoestel gebeitst worden en welke beits is hiervoor geschikt?

Je hoeft het hout niet extra te beitsen of te lakken. Door de weerbestendige keteldruk-impregnatie is het speeltoestel beschermt tegen weer en wind. Mocht je het toestel toch graag willen lakken, dan kun je het hout natuurlijk nog met een speciale beschermende lak of beits, die volgens DIN EN 71 deel 3 gecertificeerd is, behandelen. Deze zijn zowel kind- als milieuvriendelijk.

Mag het hout van het speeltoestel geverfd of gelakt worden?

Als je je speeltoestel wilt opfrissen of veranderen, ben je natuurlijk vrij om dat te doen! Om aanspraak op je garantie te behouden, dien je echter het volgende in acht te nemen: voor het behoud van de houtkwaliteit en -levensduur mogen uitsluitend ademende of permanent beschermende lakken worden gebruikt die volgens DIN EN 71 deel 3 zijn gecertificeerd. Deze verf is niet schadelijk voor je kind en zijn getest op het gebruik in de buurt van kinderen.
Tip: Schuur het hout met schuurpapier voordat je gaat schilderen. De verf hecht niet alleen beter op een ruw oppervlak, maar je verwijderd zo ook onzuiverheden op het houtoppervlak.

Wat kan ik tegen de groenachtige vlekken doen?

Doordat het hout onder keteldruk geïmpregneerd is en door het constante uitzetten en krimpen van het hout, kan het gebeurden dat er op enkele plaatsen zout naar buiten komt. Dit kun je gemakkelijk een beetje opschuren of gewoon zo laten indien het je niet stoort.

Hoe ga ik het krimpen en uitzetten van het hout tegen?

Als hout vochtig of voor langere duur opgeslagen wordt, kan het gebeuren dat het volume van het hout veranderd. Om dit te voorkomen, moet je het op een droge plek en niet voor al te lange tijd opslaan. Je wilt je kinderen toch niet te lang op hun gloednieuwe FATMOOSE speeltoestel laten wachten, of wel?

View all
Kwaliteit en garantie
Hoe lang is de garantie op FATMOOSE speeltoestellen?

Omdat wij het volste vertrouwen hebben in onze producten, geven wij u 10 jaar garantie* op alle houten onderdelen, wanneer u tegelijkertijd bij uw bestelling onze eigen ankers besteld. In alle andere gevallen is de wettelijke garantie van 2 jaar van toepassing.

* De vermelde garantie geldt voor alle houten onderdelen, bij het gelijktijdig aanschaffen van onze eigen ankers. In alle overige gevallen geldt de wettelijke garantie. Meer informatie over garantie en garantiebepalingen vindt je in onze garantievoorwaarden.

Vanaf wanneer begint de garantieperiode?

De garantieperiode begint bij het ontvangen van de producten. De wettelijke rechten van de consument (het garantierecht als ook het herroepingsrecht) worden niet beperkt door de garantie.

Wanneer is er geen sprake van garantie?

De garantie is een duurzaamheidsgarantie op alle houten onderdelen van het gekochte artikel. Deze garantie is alleen van toepassing indien bij het gekochte artikel tenminste één van onze eigen ankers is gekocht. Indien dit niet het geval is, heeft de klant na het verstrijken van de wettelijke garantie geen verdere garantieaanspraak op de beschadigde houten onderdelen. Er geldt ook geen verdere garantieaanspraak, als de klant of een derde partij zelf schade aan het hout toebrengt door de verkeerde montage, onjuist gebruik of de onjuiste opslag. Verder is schade die ontstaat door vandalisme door de consument of door een derde partij uitgesloten van garantie. Ook uitgesloten zijn typische houteigenschappen en schade door weeromstandigheden.

View all
Informatie over de FATMOOSE categorieën
Zijn de artikelen alleen online te koop?

Omdat we een louter online bedrijf zijn, verkopen we onze artikelen echt uitsluitend via internet. In onze dealerlijst vind je een opsomming met alle verkoopplatformen waarop onze producten verkrijgbaar zijn, naast onze webshop. Een insider tip van ons voor jou: check regelmatig onze social-kanalen: daar verrassen we je regelmatig met coole (kortings-)acties!

Hebben jullie ook brochures of catalogussen waar de verschillende speeltoestellen in staan?

Wij denken aan het milieu en daarom beschikken we niet over catalogussen of brochures. In onze webshop vind je alles wat je nodig hebt om een geweldig speelparadijs voor je kinderen te creëren.

Hebben jullie een showroom?

Een showroom staat tot nu toe niet op de planning. Woon of ben je toevallig in de buurt? Aarzel dan niet om eens langs te komen! Wij hebben verschillende speeltoestellen opgebouwd op ons terrein. Natuurlijk kun je ook een kijkje nemen op onze pagina inspiration en hier eerste indrukken van onze speeltoestellen verzamelen.

Zijn de FATMOOSE speeltoestellen ook geschikt voor openbaar gebruik?

Onze speeltoestellen zijn alleen geschikt voor privégebruik.

Heb je voor sommige FATMOOSE speeltoestellen een bouwvergunning nodig?

Omdat de regelgeving hieromtrent niet alleen internationaal, maar ook regionaal kan verschillen, adviseren wij je om bij je gemeente/stad persoonlijk navraag te doen naar de actuele regelgeving.

Hoe ga ik met het speeltoestel om indien ik het niet meer gebruik?

Let er na het demonteren op dat je het speeltoestel goed opruimt. Je gemeente kan je vertellen waar je het geïmpregneerde hout naartoe kunt brengen.

Moeten de FATMOOSE speeltoestellen regelmatig onderhouden/gecontroleerd worden?

Zoals bij elk product dat je dagelijks gebruikt, kunnen op onze speeltoestellen gebruikssporen ontstaan. Daarom raden wij je aan om je speeltoestel regelmatig de staat van de schroeven, planken en accessoires te controleren. Meer tips en informatie over onderhoud vind je in de montagehandleiding van je speeltoestel.

Hoe kan ik mijn speeltoestel uitbreiden?

Bekijk onze webshop eens. De accessoires die je hier vindt, kunnen probleemloos aan elk speeltoestel worden bevestigd. De afzonderlijke aanbouwmodules zijn op dit moment niet apart (na) te bestellen.

Welke artikelen moet ik extra bestellen?

In ieder geval Ankers die in beton in de grond gefixeerd kunnen worden. Deze zijn essentieel om het speeltoestel of de schommel zo rotsvast mogelijk te laten staan en daarmee gaat de 10 jaar garantie op het hout in werking. De vermelde garantie geldt namelijk voor alle houten onderdelen, bij het gelijktijdig aanschaffen van onze eigen ankers. In alle overige gevallen geldt de wettelijke garantie van twee jaar. Meer informatie over garantie en garantiebepalingen, vindt u in onze garantievoorwaarden.

Welke platformhoogtes zijn er en hoe beslis ik welke ik neem?

Bij FATMOOSE vind je speeltoestellen en –huisjes met verschillende platformhoogtes. Welk speeltoestel het beste voor jou is, hangt ook af van je eigen wensen en vereisten: is je tuin klein en beginnen je kinderen pas net te klauteren en te schommelen? Dan is een speeltoestel met een lagere platformhoogte en korte glijbaan waarschijnlijk voldoende. Grotere speeltoestellen met aanbouwmodules zijn perfect geschikt voor oudere kinderen en langdurig speelplezier.

View all
Contact
Hoe en wanneer kan ik jullie bereiken?

Je kunt ons via het contactformulier en per telefoon bereiken.

Je bereikt ons van maandag t/m vrijdag tussen 9:00 uur en 16:00 uur via het volgende telefoonnummer: +32 (0)78 480 492
We raden je aan om de informatie m.b.t. hotlinetijden in acht te nemen.

 

Hoe kan ik mijn feedback aan jullie geven?

Bent je tevreden of heb je suggesties voor ons? Laat het ons weten. We kijken uit naar een beoordeling op TrustedShops, Trustpilot of een recensie op Google. Mocht iets niet naar wens zijn, gebruik dan het contactformulier om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij zoeken samen met jou naar een passende oplossing. Ben jij een echte fan en wil je je avonturen delen? Deel dan je foto of video op Instagram met de hashtag #fatmoosemoment of stuur ons een foto of video inclusief statement naar [email protected] voor onze website. We kijken uit naar je feedback!

Waar kan ik de feedback en foto’s van andere klanten bekijken?

Foto’s van klanten die wij door heel Europa gelukkig hebben gemaakt, zijn te vinden op onze website onder het kopje Inspiration. Laat je inspireren!

Kan ik als blogger samenwerken met FATMOOSE?

Ben je blogger en wil je graag met ons samenwerken? Dat vinden we leuk om te horen! Stuur ons een e-mail op [email protected] waarin je iets meer vertelt over jezelf en je plannen voor een toekomstige samenwerking. Als je al een mediakit hebt, ontvangen we die ook graag. Op die manier gaat een toekomstige samenwerking moeiteloos van start!

Waar vind ik alle informatie over lopende acties?

Daarvoor kun je het beste onze Facebook-pagina liken. Of het nu gaat om wedstrijden, kortingen, etc. – via onze Facebook-pagina blijf je altijd op de hoogte.

View all